Tre¶ć ogłoszenia:
Poznań - przetarg- Usługi geodezyjne - numer postępowania 0160/POZ/11/2011
(geodezja - geodeta i geodeci uprawnieni, usługi geodezyjne,mapa, firma geodezyjna)
Numer ogłoszenia: 64713 - 2011; data zamieszczenia: 24.02.2011
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi
Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES: Agencja Nieruchomości Rolnych Oddział Terenowy , ul. Fredry 12, 61-701 Poznań, woj. wielkopolskie, tel. 061 8560681, faks 061 8515092.
Adres strony internetowej zamawiającego: www.anr.gov.pl
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Podmiot prawa publicznego.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Usługi geodezyjne - numer postępowania 0160/POZ/11/2011.
II.1.2) Rodzaj zamówienia: usługi.
II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiotem zamówienia jest:
Część I:
Rozliczenie działu I księgi wieczystej nr 43268 prowadzonej przez Sąd Rejonowy w Kościanie oraz sporządzenie wyciągu z wykazu zmian danych ewidencyjnych dla działki nr 122/32 o pow. 8,6071 ha, położonej w m. Głuchowo, gmina Czempiń, powiat kościański.
Do obowiązku wykonawcy należy:
- ustalenie wszystkich działek wchodzących w skład wyżej wymienionej księgi wieczystej
- wykazanie powierzchni poszczególnych działek stanowiących łączną powierzchnię księgi wieczystej
- w razie stwierdzenia rozbieżności doprowadzić do zgodności części opisowej ewidencji gruntów z kartograficzną, po uprzednim ustaleniu z Wydziałem Geodezji w Starostwie Powiatowym w Kościanie
- sporządzenie wyciągu z wykazu zmian danych ewidencyjnych.
Osoba do kontaktu w sprawie przedmiotu zamówienia: Natalia Szmagaj tel. 0728313237.
Część II:
Rozliczenie działu I księgi wieczystej nr 43524 prowadzonej przez Sąd Rejonowy w Kościanie oraz sporządzenie wyciągu z wykaz zmian danych ewidencyjnych dla działki nr 51/13 o pow. 2,0889 ha, położonej w m. Piotrowo Pierwsze, gmina Czempiń, powiat kościański, zapisanej w ww. księdze wieczystej.
Do obowiązku wykonawcy należy:
- ustalenie wszystkich działek wchodzących w skład wyżej wymienionej księgi wieczystej,
- wykazanie powierzchni poszczególnych działek stanowiących łączną powierzchnię księgi wieczystej,
- w razie stwierdzenia rozbieżności doprowadzić do zgodności części opisowej ewidencji gruntów z kartograficzną, po uprzednim ustaleniu z Wydziałem Geodezji w Starostwie Powiatowym w Kościanie,
- sporządzenie wyciągu z wykazu zmian danych ewidencyjnych.
Osoba do kontaktu w sprawie przedmiotu zamówienia: Natalia Szmagaj tel. 0728313237.
Część III:
Wykonanie badania stanu prawnego dla nieruchomości, położonych w obrębie Uchorowo, gmina Murowana Goślina, oznaczonych w ewidencji geodezyjnej jako działki numer: od 1/10 do 1/21, 3, 52/1, 52/2, 56/1, 58/11, 87, 91/5, 91/6, 91/7, 91/8, zapisanych w KW PO1P/00149601/3 (uprzednio zapisanych w Kw Szymankowo Dobra T1 k.1)
Zakres badania dla powyższych nieruchomości obejmuje:
- ustalenie nazwiska ostatniego właściciela przed 01.09.1939
- ustalenie nazwisk właścicieli od roku 1939 do roku 1992.
- podanie podstawy prawnej przejęcia nieruchomości na Skarb Państwa
- podanie litery w przypadku przejęcia na podstawie dekretu o reformie rolnej
- sporządzenie mapy stanu prawnego z wkreśleniem, na aktualnej mapie ewidencyjnej zmian własnościowych nieruchomości
- sporządzenie wyciągu z wykazu zmian gruntowych potwierdzonego przez Starostwo Powiatowe w Poznaniu, które będzie służyć do sprostowania zapisów i ujawnienia działek w księdze wieczystej.
Osoba do kontaktu w sprawie przedmiotu zamówienia: Łucja Kozłowska tel. 61/8177120.
Część IV:
Wykonanie badania Księgi Wieczystej Nr KN1S/00002974/0 prowadzonej przez Sąd Rejonowy Wydział Ksiąg Wieczystych w Słupcy obejmującej grunty położone w obrębie Unia oznaczonych jako działki 45, 37/1, 43, 40, 42, 33, 34/5, 34/7, 34/6, 34/4, 120/1, 55/1, 125/1, 63/5, 60/1, 115, 116, 83/1, 6/1, 8/1, 104/1, 84/3, 105/4, 84/2 i 88 oraz Księgi Wieczystej Nr KN1S/00029837/3 prowadzonej przez Sąd Rejonowy Wydział Ksiąg Wieczystych w Słupcy obejmującej grunty położone w obrębie Unia oznaczonych jako działka 103/10 gm. Strzałkowo z uwzględnieniem ustalenia nazwisk wszystkich właścicieli przed Skarbem Państwa, ustalenie nazwiska właściciela majątku, z którego nastąpiła ewentualna parcelacja po II wojnie światowej (w przypadku, gdy miała ona miejsce), podanie podstawy prawnej przejęcia w/w nieruchomości na Skarb Państwa od okresu powojennego do dnia przejęcia na Skarb Państwa z podaniem litery (jeśli jest ona ujawniona) w przypadku dekretu o przeprowadzeniu reformy rolnej.
Osoba do kontaktu w sprawie przedmiotu zamówienia: Ewa Matuszkiewicz tel. 63/2424121..
II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie.
II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 71.35.32.00-9.
II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: tak, liczba części: 4.
II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.
II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: .
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.1) WADIUM
Informacja na temat wadium: nie dotyczy
III.2) ZALICZKI
Czy przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia: nie
III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW
III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
nie dotyczy
III.3.2) Wiedza i doświadczenie
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
nie dotyczy
III.3.3) Potencjał techniczny
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
nie dotyczy
III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
nie dotyczy
III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
nie dotyczy
III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY
III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:
wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych dla wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami
oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień
III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:
oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia
aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy
III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych
Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:
III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:
nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
III.6) INNE DOKUMENTY
Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)
1. Na potwierdzenie tego, że Wykonawca spełnia warunki udziału w postępowaniu określone w art. 22 ust. 1 ustawy PZP, Wykonawca zobowiązany jest złożyć pisemne oświadczenie o spełnianiu tych warunków.
2. Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast dokumentów, o których mowa w pkt. III.4.3.1 ogłoszenia, Wykonawca: składa dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające odpowiednio, że:
a) nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości
Dokument o którym mowa w punkcie 2. ppkt. a) powinien być wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert.
Dokument należy złożyć w oryginale lub w potwierdzonej za zgodność z oryginałem kserokopii, pod warunkiem, że takie kserokopie zostaną podpisane za zgodność z oryginałem przez Wykonawcę.
3. Wykonawca zobowiązany jest dołączyć do oferty dokument, z którego wynika upoważnienie wykonawcy do podpisania oferty lub pełnomocnictwo do reprezentowania wykonawcy, o ile ofertę składa pełnomocnik.
4. W przypadku oferty składanej przez wykonawców ubiegających się wspólnie o udzielenie zamówienia publicznego, dokumenty potwierdzające, że wykonawca nie podlega wykluczeniu składa każdy z wykonawców oddzielnie.
5. Zamawiający zażąda przedstawienia oryginału lub notarialnie poświadczonej kopii dokumentu wyłącznie, gdy złożona kopia dokumentu jest nieczytelna lub budzi wątpliwości co do jej prawdziwości.
6. Dokumenty sporządzone w języku obcym są składane wraz z tłumaczeniem na język polski.
III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: nie
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.
IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna: nie.
IV.3) ZMIANA UMOWY
Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: tak
Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian
Zamawiający przewiduje możliwość wprowadzenia zmian postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru Wykonawcy, w przypadku wystąpienia co najmniej jednej okoliczności wymienionej poniżej:
1. Zmiana terminu realizacji przedmiotu umowy:
1.1 Zmiany spowodowane warunkami atmosferycznymi
a) klęski żywiołowe
b) udokumentowane warunki atmosferyczne uniemożliwiające przeprowadzenie czynności związanych z wykonywaną sługą.
1.2 Zmiany będące następstwem konieczności wprowadzenia zmian w zakresie usługi z przyczyn nie wynikających ze strony Wykonawcy.
1.3 Zmiany będące następstwem działania organów administracji a w szczególności:
a) przekroczenie określonych przez prawo terminów wydawania przez osoby trzecie wypisów, wyrysów, opinii decyzji, zaświadczeń itp. skutkujące niemożliwością wykonania zamówienia
b) wstrzymanie realizacji przedmiotu umowy jako następstwo działania osób trzecich
1.4 Zmiany spowodowane działaniem lub brakiem działania osób a uniemożliwiające przeprowadzenie czynności związanych z wykonywaną sługą.
1.5 siła wyższa uniemożliwiającą wykonanie przedmiotu umowy zgodnie z SIWZ lub treścią umowy
2. Pozostałe zmiany
a) zmiana danych stron umowy związanych z obsługą administracyjno-organizacyjną umowy np. zmiana adresu
3. W przypadku wystąpienia którejkolwiek okoliczności wymienionych w pkt. 1 termin wykonania umowy może ulec odpowiedniemu przedłużeniu o czas niezbędny do zakończenia wykonania jej przedmiotu w sposób należyty. Ciężar udowodnienia faktu w takim układzie spoczywa na wykonawcy przedmiotowego zamówienia.
4. W przypadku wystąpienia okoliczności wymienionej w pkt. 2 strony niezwłocznie powiadomią się wzajemnie pisemnie.
IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.anr.gov.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Agencja Nieruchomości Rolnych ul. Fredry 12, 61-401 Poznań pok. 217.
IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 14.03.2011 godzina 08:00, miejsce: Agencja Nieruchomości Rolnych ul. Fredry 12, 61-401 Poznań - Recepcja zamawiającego.
IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).
IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej: nie dotyczy.
IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie
ZAŁĄCZNIK I - INFORMACJE DOTYCZĄCE OFERT CZĘŚCIOWYCH
CZĘŚĆ Nr: 1 NAZWA: Rozliczenie działu I księgi wieczystej nr 43268 prowadzonej przez Sąd Rejonowy w Kościanie oraz sporządzenie wyciągu z wykazu zmian danych ewidencyjnych dla działki nr 122/32 o pow. 8,6071 ha, położonej w m. Głuchowo, gmina Czempiń..
1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Rozliczenie działu I księgi wieczystej nr 43268 prowadzonej przez Sąd Rejonowy w Kościanie oraz sporządzenie wyciągu z wykazu zmian danych ewidencyjnych dla działki nr 122/32 o pow. 8,6071 ha, położonej w m. Głuchowo, gmina Czempiń, powiat kościański.
Do obowiązku wykonawcy należy:
- ustalenie wszystkich działek wchodzących w skład wyżej wymienionej księgi wieczystej
- wykazanie powierzchni poszczególnych działek stanowiących łączną powierzchnię księgi wieczystej
- w razie stwierdzenia rozbieżności doprowadzić do zgodności części opisowej ewidencji gruntów z kartograficzną, po uprzednim ustaleniu z Wydziałem Geodezji w Starostwie Powiatowym w Kościanie
- sporządzenie wyciągu z wykazu zmian danych ewidencyjnych.
Osoba do kontaktu w sprawie przedmiotu zamówienia: Natalia Szmagaj tel. 0728313237..
2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 71.35.32.00-9.
3) Czas trwania lub termin wykonania: Okres w dniach: 60.
4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.
CZĘŚĆ Nr: 2 NAZWA: Rozliczenie działu I księgi wieczystej nr 43524 prowadzonej przez Sąd Rejonowy w Kościanie oraz sporządzenie wyciągu z wykaz zmian danych ewidencyjnych dla działki nr 51/13 o pow. 2,0889 ha, położonej w m. Piotrowo Pierwsze, gmina Czempiń..
1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Rozliczenie działu I księgi wieczystej nr 43524 prowadzonej przez Sąd Rejonowy w Kościanie oraz sporządzenie wyciągu z wykaz zmian danych ewidencyjnych dla działki nr 51/13 o pow. 2,0889 ha, położonej w m. Piotrowo Pierwsze, gmina Czempiń, powiat kościański, zapisanej w ww. księdze wieczystej.
Do obowiązku wykonawcy należy:
- ustalenie wszystkich działek wchodzących w skład wyżej wymienionej księgi wieczystej,
- wykazanie powierzchni poszczególnych działek stanowiących łączną powierzchnię księgi wieczystej,
- w razie stwierdzenia rozbieżności doprowadzić do zgodności części opisowej ewidencji gruntów z kartograficzną, po uprzednim ustaleniu z Wydziałem Geodezji w Starostwie Powiatowym w Kościanie,
- sporządzenie wyciągu z wykazu zmian danych ewidencyjnych.
Osoba do kontaktu w sprawie przedmiotu zamówienia: Natalia Szmagaj tel. 0728313237..
2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 71.35.32.00-9.
3) Czas trwania lub termin wykonania: Okres w dniach: 60.
4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.
CZĘŚĆ Nr: 3 NAZWA: Wykonanie badania stanu prawnego dla nieruchomości, położonych w obrębie Uchorowo, gmina Murowana Goślina..
1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Wykonanie badania stanu prawnego dla nieruchomości, położonych w obrębie Uchorowo, gmina Murowana Goślina, oznaczonych w ewidencji geodezyjnej jako działki numer: od 1/10 do 1/21, 3, 52/1, 52/2, 56/1, 58/11, 87, 91/5, 91/6, 91/7, 91/8, zapisanych w KW PO1P/00149601/3 (uprzednio zapisanych w Kw Szymankowo Dobra T1 k.1)
Zakres badania dla powyższych nieruchomości obejmuje:
- ustalenie nazwiska ostatniego właściciela przed 01.09.1939
- ustalenie nazwisk właścicieli od roku 1939 do roku 1992.
- podanie podstawy prawnej przejęcia nieruchomości na Skarb Państwa
- podanie litery w przypadku przejęcia na podstawie dekretu o reformie rolnej
- sporządzenie mapy stanu prawnego z wkreśleniem, na aktualnej mapie ewidencyjnej zmian własnościowych nieruchomości
- sporządzenie wyciągu z wykazu zmian gruntowych potwierdzonego przez Starostwo Powiatowe w Poznaniu, które będzie służyć do sprostowania zapisów i ujawnienia działek w księdze wieczystej.
Osoba do kontaktu w sprawie przedmiotu zamówienia: Łucja Kozłowska tel. 61/8177120..
2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 71.35.32.00-9.
3) Czas trwania lub termin wykonania: Okres w dniach: 60.
4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.
CZĘŚĆ Nr: 4 NAZWA: Wykonanie badania Księgi Wieczystej Nr KN1S/00002974/0 prowadzonej przez Sąd Rejonowy Wydział Ksiąg Wieczystych w Słupcy obejmującej grunty położone w obrębie Unia gmina Strzałkowo..
1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Wykonanie badania Księgi Wieczystej Nr KN1S/00002974/0 prowadzonej przez Sąd Rejonowy Wydział Ksiąg Wieczystych w Słupcy obejmującej grunty położone w obrębie Unia oznaczonych jako działki 45, 37/1, 43, 40, 42, 33, 34/5, 34/7, 34/6, 34/4, 120/1, 55/1, 125/1, 63/5, 60/1, 115, 116, 83/1, 6/1, 8/1, 104/1, 84/3, 105/4, 84/2 i 88 oraz Księgi Wieczystej Nr KN1S/00029837/3 prowadzonej przez Sąd Rejonowy Wydział Ksiąg Wieczystych w Słupcy obejmującej grunty położone w obrębie Unia oznaczonych jako działka 103/10 gm. Strzałkowo z uwzględnieniem ustalenia nazwisk wszystkich właścicieli przed Skarbem Państwa, ustalenie nazwiska właściciela majątku, z którego nastąpiła ewentualna parcelacja po II wojnie światowej (w przypadku, gdy miała ona miejsce), podanie podstawy prawnej przejęcia w/w nieruchomości na Skarb Państwa od okresu powojennego do dnia przejęcia na Skarb Państwa z podaniem litery (jeśli jest ona ujawniona) w przypadku dekretu o przeprowadzeniu reformy rolnej.
Osoba do kontaktu w sprawie przedmiotu zamówienia: Ewa Matuszkiewicz tel. 63/2424121..
2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 71.35.32.00-9.
3) Czas trwania lub termin wykonania: Okres w dniach: 60.
4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.
WIELKOPOLSKIE - Poznań: usługi geodezyjne - mapa do celów projektowych, podział działki, wznowienie znaków granicznych (wytyczenie granic), inwentaryzacja powykonawcza obiektów budowlanych (odbiór budynku), rozgraniczenie nieruchomości, wytyczenie obiektów budowlanych (wytyczenie budynku, przyłącza sieci), obsługa geodezyjna budowy i inwestycji, klasyfikacja gruntów (gleboznawcza), mapa zasadnicza, mapa i mapki geodezyjne, aktualizacja ewidencji gruntów i budynków
Przetargi na usługi geodezyjne dla firm geodezyjnych i geodetów (geodeta uprawniony z Poznania. Informacje o cenach usług geodezyjnych dla właścicieli, geodetów i inwestorów:
- firma geodezyjna Poznan
- usługi geodezyjne czyli geodeta i geodeci w Poznaniu
- POznań firmy geodezyjne
- mapa geodezyjna , podział działki , mapa do celów projektowych w okolicach Poznania
WIELKOPOLSKIE - Poznań - Firmy geodezyjne, usługi geodezyjne, geodeci, biura geodezyjne, geodeta uprawniony, prace geodezyjne